2008年6月8日星期日

Bukan Cinta Biasa(不是简单的爱)

Bukan Cinta Biasa(不是简单的爱)
=Siti NurhalizaSiti Nurhaliza=

Bukan Cinta Biasa - Siti Nurhaliza


Begitu banyak cerita有那么多故事
Ada suka ada duka有喜有悲
Cinta yang inginku tulis我想写下的爱
Bukanlah cinta biasa不是简单的爱

Dua keyakinan beza两者的信念不同
Masalah pun tak sama问题也不一
Ku tak ingin dia ragu我不想他犹豫
Mengapa mereka selalu bertanya为何他们常常问起

(复歌)
Cintaku bukan diatas kertas我的爱不是纸上谈兵
Cintaku getaran yang sama我的爱同步地震动
Tak perlu dipaksa不必强逼
Tak perlu dicari不必寻觅
Kerna kuyakin ada jawabnya oh...因为我相信会有他的答复
oh....Andai ku bisa merubah semua如果我能改变一切
Hingga tiada orang terluka直到没有人受到伤害
Tapi tak mungkin可是不可能
Ku tak berdaya我没这种能力
Hanya yakin menunggu jawapnya只能相信等待他的答复

Janji terikat setia承诺紧琐着忠诚
Masa merubah segala时间改变了一切
Mungkin dia kan berlalu他可能成为过去
Ku tak mahu mereka tertawa我不想被他们取笑

Diriku hanya insan biasa我本身只是一个普通人
Miliki naluri yang sama拥有同样的直觉
Tak ingin berpaling不想回头
Tak ingin berganti不想被取代

Jiwa ku sering saja berkata我的心灵常常对我说
Andai ku mampu ulang semula如果我能够重来
Ku pasti tiada yang curiga我肯定不会有任何怀疑
Kasih kan hadir tiada terduga关爱无须猜测地会存在
Hanya yakin menunggu jawapan只能相信等待答案

=心情小语=
这首歌在N年前听过,那时候的我不懂什么是爱情。基于我只是10多岁的小孩。几年后的今天,回味这首歌有一番感受,心情。Siti演绎的不错,不愧是马来天后。听的非常舒服,是疗伤不错的歌曲哦~

没有评论: